Kto najchętniej dzieli się pieniędzmi?
Badania statystyczne pokazują, że organizacje pożytku publicznego najczęściej są wspierane przez przedstawicieli pokolenia Millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1997 rokiem). W tej grupie znajduje się 32% darczyńców. Grono ofiarodawców licznie zasilają też Baby Boomers (1946-1994) oraz Generacja X (1965-1980). Najmniej skłonna do przekazywania datków pozostaje Generacja Z (urodzeni po 1998 roku). W pomoc finansową rzadko angażują się osoby urodzone przed 1946 rokiem.
Demografia to nie wszystko. Widać też zróżnicowanie z uwagi na płeć – w tym przypadku to kobiety (ponad 60%) dużo chętniej przekazują datki na cele charytatywne. Nie da się ukryć, że wśród darczyńców przeważają osoby, które są aktywne na rynku pracy. Młodzież i emeryci rzadko angażują się w pomoc finansową.
Biorąc pod uwagę pochodzenie dobroczyńców, dominują przede wszystkim Kanadyjczycy i mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Za nimi w rankingu znajduje się Brazylia oraz Singapur.
Główne cele
Jakie sektory są najczęściej wspierane przez darczyńców? Oto one:
- dzieci i młodzież (15%),
- zdrowie (10,8%),
- zwierzęta i dzika przyroda (10,5%),
- problem głodu (7,6%),
- organizacje religijne (6,6%),
- kwestie środowiskowe (5,6%).
Najmniej datków zbierają organizacje zajmujące się mediami, działaniami pokojowymi oraz badaniami naukowymi.
Dotacje a rozwój technologii
Nie można pominąć kwestii rozwoju nowoczesnych technologii. Portale społecznościowe są świetnym nośnikiem informacji na temat zbiórek, czy wydarzeń związanych z działalnością fundacji oraz stowarzyszeń. Ponadto większość osób, które dają datki na rzecz OPP, robią to drogą elektroniczną. Wpływ na darczyńców mają też newslettery i maile.
Zostaw komentarz