zbiórki charytatywne
WIADOMOŚCI

Zbiórki charytatywne

Kto najchętniej dzieli się pieniędzmi?

Badania statystyczne pokazują, że organizacje pożytku publicznego najczęściej są wspierane przez przedstawicieli pokolenia Millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1997 rokiem). W tej  grupie znajduje się 32% darczyńców. Grono ofiarodawców licznie zasilają też Baby Boomers (1946-1994) oraz Generacja X (1965-1980). Najmniej skłonna do przekazywania datków pozostaje Generacja Z (urodzeni po 1998 roku). W pomoc finansową rzadko angażują się osoby urodzone przed 1946 rokiem.

Demografia to nie wszystko. Widać też zróżnicowanie z uwagi na płeć – w tym przypadku to kobiety (ponad 60%) dużo chętniej przekazują datki na cele charytatywne. Nie da się ukryć, że wśród darczyńców przeważają osoby, które są aktywne na rynku pracy. Młodzież i emeryci rzadko angażują się w pomoc finansową.

Biorąc pod uwagę pochodzenie dobroczyńców, dominują przede wszystkim Kanadyjczycy i mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Za nimi w rankingu znajduje się Brazylia oraz Singapur.

Główne cele

Jakie sektory są najczęściej wspierane przez darczyńców? Oto one:

  • dzieci i młodzież (15%),
  • zdrowie (10,8%),
  • zwierzęta i dzika przyroda (10,5%),
  • problem głodu (7,6%),
  • organizacje religijne (6,6%),
  • kwestie środowiskowe (5,6%).

Najmniej datków zbierają organizacje zajmujące się mediami, działaniami pokojowymi oraz badaniami naukowymi.

Dotacje a rozwój technologii

Nie można pominąć kwestii rozwoju nowoczesnych technologii. Portale społecznościowe są świetnym nośnikiem informacji na temat zbiórek, czy wydarzeń związanych z działalnością fundacji oraz stowarzyszeń. Ponadto większość osób, które dają datki na rzecz OPP, robią to drogą elektroniczną. Wpływ na darczyńców mają też newslettery i maile.

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany