PR w organizacji pozarządowej
WIADOMOŚCI

PR w organizacji pozarządowej

Działania PR

Poprzez public relations rozumiemy w tym przypadku podtrzymywanie relacji między organizacją i jej otoczeniem. Tego rodzaju działania wpływają na kształtowanie się wizerunku organizacji.

Na postrzeganie organizacji wpływają też:

  1. Media relations (współpraca z mediami) – bazujące na korzystnych kontaktach z dziennikarzami, którzy przekazują pozytywne informacje o fundacji czy stowarzyszeniu do prasy, radia czy telewizji. Formą media relations jest wywiad, program radiowy czy stała rubryka w gazecie.
  2. Wydawnictwa własne – czyli publikacje, które przybliżają działalność organizacji. Mogą to być ulotki, foldery, sprawozdania, strony internetowe, a nawet wystawy. Wydawnictwa własne mogą być poświęcone tematyce branżowej lub zawierać proste komunikaty promocyjne.
  3. Lobbing – są to działania prowadzone na skalę lokalną lub krajową, których celem jest zdobycie przychylności władz lub mediów, pozyskiwanie sojuszników. Organizacje lobbują np. za wprowadzeniem ustawy, której przepisy będą sprzyjać działalności OPP.
  4. Zarządzanie sytuacją kryzysową – to trudna sztuka polegająca na prezentowaniu prawdziwych, choć niewygodnych informacji tak, aby zminimalizować skutki kryzysu. Kryzysową sytuacją może być w tym momencie np. niejasna sytuacja finansowa organizacji.
  5. Media społecznościowe – dzisiaj mają ogromne znaczenie nie tylko dla celebrytów, ale również dla funkcjonowania NGO. Fundacje czy stowarzyszenia mogą, dzięki temu pełniej promować swoje akcje, w które często angażują się także znani blogerzy. Dzięki marketingowi wirusowemu organizacje mogą zdobywać ogromne zasięgi.

Fundacja czy stowarzyszenie, które dbają o swój wizerunek, nawet jeśli nie zatrudniają specjalisty ds. PR, powinno monitorować media i zbierać informacje dotyczące działalności organizacji. Koniecznie trzeba pamiętać również o profesjonalnych zdjęciach i prowadzeniu nowoczesnej strony internetowej.

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany