Działania PR
Poprzez public relations rozumiemy w tym przypadku podtrzymywanie relacji między organizacją i jej otoczeniem. Tego rodzaju działania wpływają na kształtowanie się wizerunku organizacji.
Na postrzeganie organizacji wpływają też:
- Media relations (współpraca z mediami) – bazujące na korzystnych kontaktach z dziennikarzami, którzy przekazują pozytywne informacje o fundacji czy stowarzyszeniu do prasy, radia czy telewizji. Formą media relations jest wywiad, program radiowy czy stała rubryka w gazecie.
- Wydawnictwa własne – czyli publikacje, które przybliżają działalność organizacji. Mogą to być ulotki, foldery, sprawozdania, strony internetowe, a nawet wystawy. Wydawnictwa własne mogą być poświęcone tematyce branżowej lub zawierać proste komunikaty promocyjne.
- Lobbing – są to działania prowadzone na skalę lokalną lub krajową, których celem jest zdobycie przychylności władz lub mediów, pozyskiwanie sojuszników. Organizacje lobbują np. za wprowadzeniem ustawy, której przepisy będą sprzyjać działalności OPP.
- Zarządzanie sytuacją kryzysową – to trudna sztuka polegająca na prezentowaniu prawdziwych, choć niewygodnych informacji tak, aby zminimalizować skutki kryzysu. Kryzysową sytuacją może być w tym momencie np. niejasna sytuacja finansowa organizacji.
- Media społecznościowe – dzisiaj mają ogromne znaczenie nie tylko dla celebrytów, ale również dla funkcjonowania NGO. Fundacje czy stowarzyszenia mogą, dzięki temu pełniej promować swoje akcje, w które często angażują się także znani blogerzy. Dzięki marketingowi wirusowemu organizacje mogą zdobywać ogromne zasięgi.
Fundacja czy stowarzyszenie, które dbają o swój wizerunek, nawet jeśli nie zatrudniają specjalisty ds. PR, powinno monitorować media i zbierać informacje dotyczące działalności organizacji. Koniecznie trzeba pamiętać również o profesjonalnych zdjęciach i prowadzeniu nowoczesnej strony internetowej.
Zostaw komentarz